آموزش زبان انگلیسی, مقاله ها

کتاب چهار هزار لغت ضروری | کولرنی CoLearny

آموزش چهار هزار لغات ضروری
معرفی کتاب چهار هزار لغت ضروری

کتاب 4000 Essential English words

کتاب چهار هزار لغت ضروری یک مجموعه کتاب شش جلدی است. که با تمرکز بر کلمات کاربردی که به طور مکرر در زبان انگلیسی استفاده میشود، طراحی شده است تا دایره لغات زبان آموزان را از تا سطوح پیشرفته تقویت کند .بنابراین ایم نجموعه برای همه سطوح مبتدیْ متوسط و پیشرفته مناسب است.

از آنجا که این مجموعه به تعداد 4000 هزار لغت را آموزش میدهد ، کلمات بسیار متنوعی را ارائه می کند . به بیان دیگرکلمات کتاب چهار هزار لفت ضروری درصد زیادی از کلماتی است که در بسیاری از متون گفتاری یا نوشتاری یافت می شود.
بنابراین، پس از تسلط بر واژه‌های کتاب چهار هزار لغت ضروری ، زبان‌آموزان قادر خواهند بود واژگان انگلیسی را که به صورت نوشتاری و گفتاری با آن‌ها مواجه می‌شوند، کاملاً درک کنند.

یادگیری خودآموز

یادگیری خودآموز، زبان آموزان معمولاً هر روز تعدادی از کلمات و عبارات موجود در کتاب را را به صورت خودآموز یاد میگیرند تمرینات مرتبط با آنها را انجام می‌دهند. این روش حمت زیادی را به زبان آموز تحمیل میکند چرا که زبان آموز میبایست لغت را در گوگل ترنسلیت ترجمه کند و همچنین نحوه تلفظ آن ابزار های مثل ترنسلیت باز بینی کند. از معایب این روش زمان بر بودن، کیفیت صدای نا مناسب برای یادگیری تلفظ که توسط ربات تلفظ میشود و همچنین احتمال یادگیری با خطا بسیار بالا می باشد.

جهت این منظور از پکیج  + 1000 لغت پرکاربرد انگلیسی با معنی صوتی استفاده کنید

درباره محتوای کتاب 4000 Essential English Words

کتاب چهار هزار لغت ضروری چگونه است ؟

در کتاب چهار هزار لغت ضروی هر درس 20 کلمه را ارائه می دهد که بعد از کلمه به صورت انگلیسی مثالی برای آن کلمه زده شده است. تمرین ها و فعالیت های کتاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کلمات را در کاربردهای مختلف زبان آموز را مورد چالش قرار میدهد تا فراگیران بتوانند به طور کامل نحوه استفاده از آنها را درک کنند.

همچنین در پایان هر بخش یک داستان وجود دارد که حاوی کلمات هدف هر درس است تا به زبان‌آموزان نمونه‌های بیشتری از کلمات مورد استفاده ارائه شود. هر سطح به درستی زبان آموز را برای مرحله بعدی آماده می کند که به تدریج زبان آموز را با واژگان و داستان های پیچیده تر به چالش می کشد.
ویژگی های کلیدی عبارتند از:
(1) تعاریف و مثال های واضح و قابل درک.
(2) فعالیت های مختلف برای تقویت واژگان هدف.
(3) توسعه تدریجی واژگان در سطوح مختلف.
(4) داستان های اصلی که از کلمات هدف استفاده می کنند.
(5) تصاویر رنگی مفید که هر کلمه هدف را نشان می دهد.

"چهار هزار لغت ضروری" کتابی است که برای تقویت و افزایش دایره لغات انگلیسی زبان آموزان طراحی شده است.
این کتاب به عنوان یکی از منابع معتبر برای یادگیری و تقویت واژگان انگلیسی در بین زبان آموزان معروف است و توسط دانشجویان، زبان آموزان مبتدی تا زبان آموزان پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کتاب شامل چهار هزار کلمه و عبارت ضروری در زبان انگلیسی است که برای مکالمات روزمره و مطالب آموزشی و کاربردی مفید هستند.
هدف اصلی این کتاب افزایش دایره واژگان و تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری زبان آموزان است.

چرا کتاب 4000 essential english words

چرا باید کتاب "4000 لغت ضروری" را برای یادگیری واژگان انگلیسی انتخاب کنیم؟

اولین دلیل این است که این کتاب تعداد کلمات بسیار بیشتری را نسبت به بسیاری از کتب دیگردر بر می‌گیرد. که این موضوع به معنای ارائه یک مجموعه کتاب جامع برای یادگیری تما لغات پرکاربرد لغات انگلیسی است.

دومین دلیل این است که محتوای این کتاب به‌روز و کاربردی است. یادگیری این لغات ضروی به شما کمک می‌کند تا به خوبی در مکالمات روزمره، فیلم‌ها، پادکست‌ها و متون مختلف مثل خبرها و مقالات را متوجه شوید. این کتاب به شما لغاتی را آموزش می‌دهد که در زندگی و ارتباطات روزمره‌تان مفید هستند.

سومین دلیل این است که کتاب‌ها در این سری هایی از سطوح مختلف ارائه می‌شوند، از سطح مبتدی تا پیشرفته. این به شما امکان می‌دهد که مطابق با سطح زبانتان کتاب‌های مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر سطح شما متوسط است، نیازی نیست کتاب‌های مبتدی را بخوانید؛ از جلد سوم می‌توانید شروع کنید و تدریجاً به پیشرفته‌ترین کتاب‌ها برسید. این جامعیت در طبقه بندی لغات به شما اجازه می‌دهد تا مسیر یادگیری خود را بهتر تنظیم کنید و به سرعت به سطوح بالاتر از زبان پیشرفت کنید.

نویسندذه کتاب چهار هزار لغت ضروری
نویسنده کتاب 4000 essential english words

کتاب چهار هزار لغت ضروری توسط چه کسی نوشته شده است؟

پل نیشن (Paul Nation) یک متخصص برجسته در زمینه آموزش زبان انگلیسی و توسعه واژگان است. او متولد سال 1946 در نیوزیلندا است و تحصیلات خود را در زمینه آموزش زبان انگلیسی اخذ کرده است. نیشن به عنوان یکی از نویسندگان و محققان معتبر در زمینه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی شناخته می‌شود.

یکی از مهمترین آثار پل نیشن، سری کتاب‌های "4000 واژه ضروری زبان انگلیسی" است. این سری کتب به دانش‌آموزان و زبان‌آموزان کمک می‌کند تا واژگان اساسی و مهم زبان انگلیسی را یاد بگیرند و مهارت‌های خواندن، نوشتن، گفتار و گوش دادن را بهبود بخشند. کتاب‌های او به دقت و با توجه به میزان کاربرد واژگان در زبان انگلیسی تنظیم شده‌اند و به دانش‌آموزان امکان مطالعه خودآموز و تقویت واژگان و مهارت‌های زبانی را می‌دهند.

نیشن همچنین در زمینه تحقیقات و مطالعات زبانی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده و مقالات و کتب متعددی در این حوزه منتشر کرده است. او به عنوان یکی از نمایش‌گران برجسته در حوزه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی تجاری شناخته می‌شود و تأثیر گذاری وی در توسعه واژگان و روش‌های آموزشی در زمینه زبان‌آموزی قابل توجه است.

روش های یادگیری لغات انگلیسی

کلمات اجزای سازنده یک زبان هستند و به این ترتیب، فراگیری واژگان بسیار مهم است. از طریق یادگیری واژگان، افراد می‌توانند خود را کامل‌تر و با اعتماد به نفس بیشتری تعریف کنند. یادگیری واژگان به شما کمک می‌کند سطح زبان خود را ارتقا دهید و با اطمینان و به طور موثر با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. آموزش واژگان موضوعی گسترده و پیچیده است. هدف این مقاله معرفی چند ایده مفید و کاربردی برای کمک به سهولت بخشیدن به یادگیری لغات انگلیسی است.

یادگیری کلمات با تلفظ نوشتاری انگلیسی

واج‌ها در زبان انگلیسی به دو حالت صدادار (Vowels) و بی صدا (Consonants) تقسیم می‌شوند. واج‌های صدادار که در انگلیسی با علائم مخصوص نشان داده می‌شوند را می‌توان با کلماتی شناخت که این صداها را در خود دارند.

واج‌های بی‌صدا هم علائم مخصوص خود را دارند و یا در بیشتر اوقات همان حرف به صورت علائم فونتیک هم نشان داده می‌شود، مانند f که علامت فونتیک آن هم /f/ است. مثلاً در واژه fish تلفظی که در کتاب انگلیسی به انگلیسی جلوی لغت نوشته شده به صورت /fɪʃ/ است که حرف آخر صدای “ش” می‌دهد.

یادگیری واژگان کتاب چهار هزار لغت ضروری با تلفظ نوشتاری فارسی

برای این‌که زبان انگلیسی را در شرایط مختلف به کار بگیرید، باید ابتدا نحوه ادا درست لغات را آموخته باشید، این نشان می‌دهد که به این زبان چقدر مسلط هستید. برخی زبان‌آموزان برای یادگیری بهتر آموزش وا›گان انگلیسی، تلفظ آن‌ها را به فارسی می‌نویسند ولی این کار به دلایل زیر درست نیست:

  • زبان فارسی دارای 6 حرف صدادار است و با این 6 حرف، به راحتی همه لغات را تلفظ می‌کنیم. در حالی که زبان انگلیسی دارای حداقل بیش از 20 ترکیب از حروف صدادار است و برای برخی از این ترکیب‌ها حتی معادل فارسی نداریم. 
  • برای خواندن لغات فارسی از فتحه، کسره و ضمه استفاده می‌کنیم در حالی که اگر چنین کاری را برای لغات انگلیسی انجام دهیم، اشتباه در خواندن و تلفظ را افزایش داده‌ایم.
  • اگر لغات انگلیسی را به صورت فارسی نوشته و حفظ کنید، کم کم این لغات را با لهجه فارسی تلفظ خواهید کرد و شاید کسی متوجه نشود که چه کلمه‌ای را تلفظ می‌کنید. بنابراین این روش بیش از آن‌که به یادگیری زبان کمک کند، به زبان‌آموز آسیب می‌زند.

کتاب چهار هزار لغت ضروری از چه سطحی واژگان انگلیسی را داراست

لغات یک زبان، پایه و اساس آموختن آن زبان است. بدون یادگیری لغات شما نمی‌توانید حتی با زبان مربوطه ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید. بنابراین برای این که مهارت زبان خود را افزایش دهید نیاز است که آن زبان را از پایه آموخته و دایره لغات خود را گسترش دهید.از نکات مثبت این کتاب همه سطوح را در بر دارد.

یادگیری لغات انگلیسی با تصویر

اگر یادگیرنده بصری هستید، به دنبال راه‌هایی برای درک بصری آموزش لغات انگلیسی جدید هستید نگران نباشید چرا که کتاب چهار هزار لغت برای هر کلمه تصویر مناسب و به یاد ماندنی در نظر گرفته که علاوه بر درک بهتر زبان آموز برای معانی بخاطر سپاری واژگان را چندین برابر میکند.

یادگیری لغات انگلیسی به صورت موضوعی

یکی از روش‌هایی که امروزه کتاب‌ها و آموزشگاه‌های زبان مورد توجه قرار داده‌اند، این است که آموزش زبان انگلیسی به روش موضوعی تاثیر بیشتری در زبان‌آموزان دارد زیرا وقتی کلمه‌ای را بر اساس موضوعی به خاطر می‌سپاریم، با مطرح شدن آن موضوع ناخودآگاه لغات مرتبط با آن هم برایمان یادآوردی می‌شود. حافظه انسان مطالب نامرتب و بی‌نظم را به سختی در خود جای می‌دهد و به راحتی فراموش می‌شوند.کتات چهار هزار لغت ضروری این امر را بخوبی مراعات کرده است.

بهترین کتاب آموزش لغات انگلیسی

تیم کولرنی CoLearny بنا به نظر استاد زبان های برجسته، کتابهای لغات آکسفورد ورد اسکیلز و همچنین کتاب 4000 لغات ضروری را مناسب ترین کتاب های آموزش لغات انگلیسی عنوان کرده اند. که به اعتقاد آنها این کتابها لغات بروزتری دارد که امروزه در بیشتر مکالمه های روزمره، سخنرانی ها و ژورنالها کاربرد دارد. اما در مقابل دو کتاب 504 و کتاب 1100  را حاوی لغات قدیمی بیان کرده اند. به گفته اساتید زبان برجسته بیش از 70 درصد لغات این کتاب دو دیگر استفاده نمی شود و مربوط به دهه های گذشته است. همچنین لغات موجود در آکسفورد ورد اسکیلز و 4000 لغات ضروری دارای لغات طبقه بندی شده و همچنین موضوعی می باشد.

دیگر روش های یادگیری واژگان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش لغات انگلیسی

استفاده فراوان افراد از گوشی‌های هوشمند باعث شده است اپلیکیشن‌های فراوانی برای یادگیری زبان طراحی و تولید شوند. زبان‌آموزان می‌توانند این اپلیکیشن‌ها را بر روی گوشی خود نصب کرده و هر ساعت و روز در هر جایی که هستند در دسترس خود داشته باشند. مشکل این‌جاست که فراگیری استفاده از گوشی باعث شده تعداد این اپلیکیشن‌ها و رقابت بین آن‌ها زیاد شود و کار زبان‌آموز برای انتخاب اپلیکیشن مناسب سخت باشد. ما در ادامه به معرفی اپلیکیشن‌های خوب و مناسب برای یادگیری لغات انگلیسی می‌پردازیم.

بهترین اپلیکیشن آموزش لغات انگلیسی

برنامه‌های واژگان متعددی وجود دارند که برای یادگیری واژگان مفید هستند. علاوه بر اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، اپلیکیشن‌های واژگانی مبتنی بر زبان انگلیسی نیز وجود دارد که برای کمک به دانش‌آموز با هدف کمک به کسب امتیاز بالاتر در آزمون‌های استاندارد طراحی شده‌اند.

پادکست یادگیری لغات انگلیسی

یکی از مهارت‌های اصلی یادگیری انگلیسی، تقویت Listening و یا مهارت شنیداری است. برای تقویت این مهارت راه‌هایی مانند گوش دادن به موسیقی انگلیسی، دیدن فیلم‌های زبان اصلی و شنیدن پادکست‌های زبان انگلیسی از بهترین روش‌ها هستند. شما می‌توانید با گوش دادن به پادکست‎‌های انگلیسی بر اساس موضوع مورد علاقه خود در هر زمانی حتی موقع رانندگی و ورزش، گوش خود را به مدل حرف زدن انگلیسی‌زبانان عادت دهید و به مرور شروع کنید از لهجه و تلفظ آن‌ها تقلید کنید و برای خود تکرار کنید. 

اکثر پادکست‌ها در اپلیکیشن‌های مخصوص پخش پادکست رایگان هستند. ما در ادامه به معرفی برخی از محبوب‌ترین پادکست‌های آموزش آموزش لغات انگلیسی می‌پردازیم.

بهترین پادکست یادگیری لغات انگلیسی

اگر پادکستی را چندین بار گوش کردید و متوجه نشدید، ممکن است دلیلش این باشد که آن را بر اساس سطح خود انتخاب نکرده‌اید. اکثر پادکست‌ها سطح مشخصی دارند و بهتر است موقع انتخاب دقت کنید.

یادگیری روزانه لغات انگلیسی

اصول یادگیری یک زبان جدید به یادگیری یک لغت جدید خلاصه می‌شود. 171476 کلمه در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد وجود دارد که شامل کلمات عامیانه نمی‌شود. برای کسانی که می‌خواهند روان انگلیسی صحبت کنند، این عدد می‌تواند بسیار زیاد به نظر برسد. هیچ کس همه کلمات را در زبان انگلیسی نمی‌داند. حتی انگلیسی زبانان مادری نیز دائماً کلمات جدیدی را به واژگان خود اضافه می‌کنند.

به عنوان یک زبان آموز انگلیسی، می‌دانید که برای پیشرفت، دایره لغات شما بسیار مهم است. همانطور که در تلاش برای مسلط شدن به زبان انگلیسی هستید، روزانه کلمات جدیدی را به دایره لغات خود اضافه می‌کنید.

یادگیری ریشه شناسی لغات انگلیسی

ریشه‌شناسی (Etymology) روشی علمی است که اجزای مختلف یک واژه را مورد مطالعه قرار می‌دهد. هر واژه اجزای مختلفی دارد که به آن تک‌واژ می‌گویند. هر تک‌واژ از سه قسمت پیشوند، ریشه و پسوند ساخته شده و وقتی این سه بخش کنار هم قرار می‌گیرند، لغت ساخته می‌شود. این تکنیک در یادگیری لغات انگلیسی بسیار کاربردی است چون حفظ کردن واژه برای بسیاری افراد تبدیل به کابوس شده است و از این طریق می‌توانند دایره لغات خود را افزایش دهند. همچنین این روش است که باعث می‌شود لغت در ذهن ماندگار شود.

سخن آخر در مورد آموزش لغات انگلیسی

پیش از این اشاره کردیم که روش یادگیری لغات زبان انگلیسی برای همه افراد یکسان نیست، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر روشی که برای آموختن انتخاب می‌کنید نیازمند تکرار پیوسته، پشتکار، صبوری، اختصاص دادن زمان لازم و توجه کافی است. رعایت این نکات باعث می‌شود خیلی زود پیشرفت کنید و از نتیجه تلاش و صبر خود راضی باشید. در این راه خستگی و از دست دادن انگیزه هم وجود دارد اما فراموش نکنید که یادگیری این زبان رسمی و بین‌المللی که به عنوان زبان دوم شناخته می‌شود، موفقیت‌های زیادی را در زمینه درس، شغل و مهاجرت برای شما به همراه دارد. امیدواریم مطالب فوق در مورد یادگیری آموزش لغات انگلیسی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *