اسپیکینگ

لیسنینگ آیلتس با پارتنر

تمرین لیسینینگ با پارتنر

آمادگی برای لیسنینگ آیلتس با پارتنر

سلام همراهان عزیز وبسایت Colearny
به یاد داشته باشید:
قبل از اینکه به فایل صوتی مربوط به سؤالات آزمون گوش کنید، سعی کنید پاسخ‌ها را پیش‌بینی کنید. این روش به شما کمک می‌کند که هنگام خواندن سؤال‌ها ذهنتان را قبل از گوش کردن متمرکز کنید. در این صورت حدس‌ زدن جواب‌ها هم ساده‌تر خواهد شد. برای حدس زدن جواب‌ها سؤال‌های زیر را باید از خودتان بپرسید. وقتی پارتنر زبان داشته باشید، این روند بسیار جذاب‌تر خواهد شد، به این دلیل که این سؤالات را به نوبت از هم می‌پرسید و می‌توانید جواب‌هایتان را با هم مقایسه کنید. (سایت کولرنی به شما کمک می‌کند که پارتنر مناسب خودتان را پیدا کنید). سؤال‌هایی که هنگام خواندن سؤالات لیسنینگ باید از خود و یا پارتنر زبان خود بپرسید:
 
 
  • آیا پاسخ مناسب یک اسم است؟ یک تاریخ و یا یک کشور؟
  • از لحاظ گرامری چه کلمه‌ای مناسب است؟ یک اسم است؟ یک فعل است؟ یک صفت و یا یک قید؟
  • کاربرد این پاسخ چیست؟ برای مثال آیا یک مقایسه است؟ یک لیست، یک دستورالعمل، یک لقب و یا یک سؤال است؟
راستی شما برای موفقیت در آزمون لیسنینگ آیلتس، باید انواع سؤالات را هم بشناسید. یکی از سؤالات، پر کردن فرم (form completion) است. این سؤال معمولا در قسمت اول آزمون اسپیکینگ هست. اطلاعاتی که باید پر کنید معمولا اسامی، شماره تلفن، تاریخ‌ها، مکان‌ها و زمان‌ها هستند. اینکه از قبل با نوع سؤال آشنا باشید، به شما کمک می‌کند که هنگام گوش کردن منتظر شنیدن و یادداشت کردن اسامی، تاریخ‌ها و … باشید.
 
جهت افزایش دایره لغات انگلیسی با تلفظ سیلاب به سیلاب و معنی فارسی از لغات صوتی انگلیسی استفاده کنید.
 
همانطور که می‌دانید نوشتن درست املای کلمات در آزمون آیلتس مهم است. در مورد نحوه نوشتن کلماتی مثل اسم، نام خانوادگی و در کل کلماتی که در دیکشنری نیستند خیالتان راحت باشد، چرا که در فایل صوتی هجی (spell) می‌شوند و شما همان چیزی که می‌شنوید را می‌نویسید. اما در مورد کلمات آشنا، از داوطلب آزمون انتظار می‌رود که املای درست را بداند. برای مثال: North Street 23

برای اینکه بدانید چطور با یک پارتنر زبان می‌توانید در لیسنینگ آیلتس امتیاز بالاتری بگیرید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

 
پیشنهاد کولرنی (سایت پیدا کردن پارتنر زبان) به شما:
 
همین الان و با یادگیری نحوه پاسخ‌گویی به سؤالات form completion و استراتژی پاسخگویی به آن‌ها، نمونه‌هایی از آن را با پارتنر خود تمرین کنید.
 
نکته کلیدی بعدی که باید برای موفقیت در آزمون لیسنینگ آیلتس همیشه در ذهن داشته باشید این است که شما در اکثر مواقع کلماتی که به عنوان کلمات کلیدی هنگام خواندن سؤالات مشخص کردید را نمی‌شنوید، بلکه مترادف‌های آن‌ها و یا جملاتی با همان معنی سؤال را می‌شنوید. پس استراتژی و برنامه بعدی شما یادگیری لغات به همراه مترادف‌های آن‌هاست. همچنین لازم است که برای کلماتی که از قبل می‌دانید نیز مترادف و یا مترادف‌هایی یاد بگیرید. این بخش یکی دیگر از بخش‌هایی است که می‌توانید با پارتنر خود تمرین کنید. لیستی از کلمات و مترادف‌ها را آماده کنید و به خاطر بسپارید و در جلسات تمرینی آنلاین از یکدیگر بپرسید.
همچنین مطالعه کنید درباره پارتنر زبان انگلیسی
 
در ادامه به برخی دیگر از انواع سؤالات لیسنینگ آیلتس اشاره می‌کنیم که راحت‌تر و با دید بهتری بتوانید در مورد تمرین آن‌ها با پارتنر خودتان برنامه‌ریزی کنید.
نوع دیگر سؤالات آزمون آیلتس، سؤالات matching هستند که در بخش‌های مختلفی از آزمون وجود دارند که تکنیک‌هایی که پیشتر در این مقاله هم گفته شد برای این نوع سؤال‌ها هم کاربرد دارند.
 
سؤالات multiple choice نوع دیگری از سؤالات است که پاسخ درست باید از بین سه گزینه انتخاب شود و از آن دسته سؤالاتی است که در بخش‌های مختلف آزمون وجود دارد.
در سؤالات Table completion جدولی می‌بینید که باید بعضی از بخش‌های آن را پر کنید. شما این جدول را با کلماتی که از فایل صوتی می‌شنوید و یا کلماتی که از داخل یک لیست انتخاب می‌کنید پاسخ می‌دهید.
 
در این لحظه لازم هست که به شما یادآوری کنم که فایل‌های صوتی آزمون تنها یک بار برای شما پخش می‌شوند. با توجه به این نکته برای مهارت کسب کردن در پاسخگویی به سؤالات Labelling a map or plan نیاز به تمرین زیادی دارید. احتمال وجود این سؤال در بخش‌های مختلف آزمون وجود دارد. در این سؤالات شما نقشه‌ای را که می‌بینید که با تعدادی برچسب نشانه‌گذاری شده‌اند. بعضی از این برچسب‌ها برای شما خالی گذاشته شده‌اند که طبق چیزی که باید آن را طبق چیزی که می‌شنوید کامل کنید. (گاهی لیستی به شما داده می‌شود که باید پاسخ را از بین موارد داخل لیست انتخاب کنید). نکته خوب این نوع سؤال‌ها این است که ترتیب پاسخگویی به سؤالات، با ترتیب چیزی که می‌شنوید یکسان است.
کامل کردن flow chart هم نوعی از سؤالات است که در بخش‌های مختلف آزمون دیده می‌شود. فلوچارت‌ها ترتیب وقایع و یا فرآیندها را نشان می‌دهند. پاسخگویی به این سؤالات با توجه به ترتیب آن معمولا ساده است.
 
در نمونه سؤال‌های Classification، گروه و یا دسته‌هایی هستند به همراه چندین آیتم که بعد از گوش دادن به فایل صوتی باید تصمیم بگیرید که هر آیتم مربوط به کدام دسته است. دسته‌ها معمولا با حروف و آیتم‌ها با اعداد نشانه‌گذاری می‌شوند. قبل از اینکه به فایل صوتی مربوط به این سؤال‌ها گوش کنید، سعی کنید ارتباط بین آیتم‌ها و دسته‌ها را پیدا کنید و در ذهنتان کلمات دیگری که می‌توانند به این آیتم‌ها و دسته‌ها مربوط باشند را دوره کنید. گاهی اوقات دسته‌ها و یا آیتم‌ها را می‌توان paraphrase کرد.
 
سؤالات Labelling a diagram سؤالات جالبی هستند. این سؤالات معمولا فرآیندهایی آشنا (مثلا فرآیندهای طبیعی) را نشان می‌دهند که بعضا با اطلاعات عمومی قابل پاسخگویی هستند. اما نباید به اطلاعات عمومی بسنده کرد، باید با دقت بالا به فایل صوتی گوش کرد و طبق آن پاسخ داد. چرا که ممکن است کلمات پاسخ با آنچه که در ذهن ماست متفاوت باشند. این سؤال نیز در بخش‌های مختلف آزمون دیده می‌شود. گاهی لیستی از پاسخ‌ها نیز به شما داده می‌شود. به یاد داشته باشید که مراحل فرآیند را حتما قبل از گوش کردن به فایل صوتی و از روی تصویر بررسی و تحلیل کنید. ترتیب این نمونه سؤال‌ها هم با ترتیب فایل صوتی یکسان است.
برای آشنایی با سایر انواع سؤالات آزمون لیسنینگ آیلتس، در سایت کولرنی ثبت نام کنید و منتظر مقاله‌های بعدی ما باشید.
سخن آخر: چطور گاهی در دام آموزشی می‌افتیم؟!
این موضوع، موضوع دیگری هست که می‌توانید در مورد نحوه مدیریتش با پارتنر خود برنامه‌ریزی و تمرین کنید. برای مثال، اولین چیزی که می‌شنوید همیشه پاسخ درست نیست. شما معمولا همه پاسخ‌های ممکن و یا تعدادی از آن‌ها را در فایل صوتی می‌شنوید. در حالی که فقط یکی از آن‌ها پاسخ درست است! علاوه بر این، در مورد سؤالاتی که با پر کردن جاهای خالی پاسخ داده می‌شوند به نحوه نوشتار پاسخ و اینکه مجاز هستید چند کلمه و چند عدد بنویسید دقت کنید. برای مثال گاهی باید عدد را به صورت حروف یا درصد بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *