اسپیکینگ

استفاده از فضای مجازی برای تمرین زبان انگلیسی

آنلاین پارتنر

استفاده از فضای مجازی برای تمرین زبان انگلیسی

همانطور که میدانیم برای هر فردی امکان دیدار حضوری با پارتنر زبان انگلیسی اش وجود ندارد. افرادی که وظایف دیگری مانند خانه داری و … را دارند نمیتوانند پذیرای پارتنر خود در منزل خود باشند. البته که دیدار حضوری دو پارتنر زبان تنها به منزل محدود نمیشود. اما مکانهایی مانند کتابخانه از نظر امکان صحبت دارای محدودیت هایی هستند. به هر حال مهارت های گفتاری نیز باید در هنگام تمرین زبان انگلیسی مورد توجه قرار بگیرند.

جهت افزایش دایره لغات انگلیسی با تلفظ سیلاب به سیلاب و معنی فارسی از لغات صوتی انگلیسی استفاده کنید.

مزایای استفاده از فضای مجازی در تمرین زبان انگلیسی

آیا فضای مجازی تنها به درد قراردادن تصاویر مهمانی های ما میخورد؟ آیا صرفا با هدف گشت زدن در این فضا و اتلاف وقت خود از این فضا استفاده میکنید؟

مصداق استفاده درست و سازنده از فضای مجازی تمرین زبان یا پیدا کردن استاد زبان آنلاین در آن است. به خصوص اگر از وجود پارتنر مجازی زبان در کنار خود بهره ببریم. مهمترین مزایای استفاده از فضای مجازی در تمرین زبان با پارتنر زبان انگلیسی خود به شرح زیر است:

  • استفاده از این فضا محدودیت زمانی ندارد. به بیانی بهتر نگران ضیق وقتی که در دیدار های حضوری در کلاس های بحث آزاد وجود دارد نیستید.
  • استفاده از این فضا نیاز به مکان خاصی ندارد. شما میتوانید در تهران باشید و پارتنر زبان شما در اصفهان یا حتی در کور دیگر.
  • امکان تمرین اکثر مهارت های زبانی در این فضا وجود دارد. مهمترین این مهارت های زبانی را میتوان مهارت های گفتاری, شنیداری, نوشتاری و خواندنی دانست.
  • استفاده از این فضا سبب کاهش هزینه های رفت و امد میشود.
  • استفاده از فضای مجازی دست ما را برای یافتن پارتنر زبانی که هدف مشترک با ما دارد باز میکند. به بیان دیگر ممکن است در کلاس های بحث آزاد که شرکت میکنید کسی هدف مهاجرت به کشوری که مقصد شما هست نداشته باشد اما در فضای مجازی می توانید به راحتی این موضوع را رفع کنید.

راه پیدا کردن پارتنر تمرینی زبان

همانگونه که گفته شد برخلاف عده ای از افراد که با فضای مجازی تنها وقت خود را تلف میکنند میتوان در آن به یادگیری موارد مختلف از جمله زبان انگلیسی پرداخت.

1. گروه زبان انگلیسی تلگرام

در نرم افزار تلگرام عده ای برای تمرین زبان انگلیسی اقدام به تشکیل گروه زبان انگلیسی تلگرام میکنند. تعدادی زبان آموز در نقش پارتنر مجازی زبان انگلیسی یکدیگر، در این فضا اقدام به سنجش و تقویت مهارت های زبانی خود و دیگران میکنند. استفاده از نرم افزاری مانند تلگرام برای تشکیل گروه های تلگرامی معمولا بین دانشجو ها رواج دارد. گروه زبان انگلیسی تلگرام به کرات میان دانشجویان دیده میشود.اما مشکلی که این روش دارد در ابتدا تلگرام در ایران فیلتر میباشد و همچنین پیدا کردن فرد مناسب با سطح و هدف و زمان ما از بین افراد متعدد دشوار میباشد.

 

 

2. گروه زبان انگلیسی واتس آپ

البته تلگرام با توجه به اینکه در ایران فیلتر است تنها پلتفرم فضای مجازی برای تمرین زبان انگلیسی با پارتنر مجازی زبان انگلیسی نیست. نرم افزار واتساپ نیز در اینوجود . هم در تلگرام و هم در واتساپ امکان ایجاد گروه واتس آپ زبان وجود دارد. پارتنر هایی که تصمیم به تمرین زبان انگلیسی به کمک فضای مجازی دارند میتوانند با برقراری تماس تصویری در واتساپ با کمک یکدیگر توانایی مکالمه هم را تقویت کنند.اما گروه واتس آپ زبان هم مانند تلگرام پیدا کردن فرد مناسب زمان بر هست و حتی ممکن است فردی با نیت غیر از تمرین به شما پیام دهد که قطعا حفظ حریم خصوصی شما را از بین میبرد.

همچنین مقاله لیسنینگ آیلتس با پارتنر  را مطالعه کنید.

3. سایت پارتنر زبان

هرچند در سطح بین المللی سایت تندم برای پیدا کردن پارتنر وجود دارد اما به دلیل فیلتر و تحریم های داخلی و یا خارجی به راحتی نمیتوان پارتنر مناسب را پیدا کرد ضمن اینکه پیدا کردن شخص مناسب در میان انبوهی از زبان آموزان بین المللی قدری سخت می باشد، سایت کولرنی (colearny.com) تنها سایت داخلی می باشد که به راحتی و با توجه به سطح زبان خود، هدف از مطالعه و تمرین، سن و شهر و یا حتی رشته تحصیلی با حفظ حریم خصوصی خود اقدام به پیدا کردن پارتنر زبان خود کنید و با اعتماد به نفس بیشتری اقدام به تمرین با پارتنر تمرینی خود کنید

4. آگهی در سایت های نیازمندی

دیگر راهی که می توان در آن پارتنر زبان خارجی به ویژه پارتنر زبان انگلیسی یافت نرم افزار دیوار است. امروزه بسیاری از افراد اقدام به یافتن پارتنر زبان انگلیسی در دیوار میکنند. چه بسا این فرد کیلومتر ها از ما دور باشد اما اگر هدف مشترکی از زبان انگلیسی در مقایسه با ما داشته باشد مزیت بزرگی است. افراد پس از یافتن پارتنر زبان انگلیسی در دیوار و نیز پس از پرسیدن درباره سطح او و هدفش از مطالعه درباره پلتفرم تمرین زبان توافق میکنند. مشکلی که این روش دارد قطعا اطلاعات تماس شما ممکن است دست افراد سود جو بیافتد و این چندان بخصوص برای خانمها جالب نباشد.

پارتنر زبان انگلیسی

 

امکان تمرین کدام مهارت های زبانی در فضای مجازی وجود دارد؟

در حقیقت از بین مهارت های 4 گانه زبانی یعنی گفتاری, نوشتاری ,خواندنی, شنیداری تقریبا امکان تمرین تمامی آنها وجود دارد. اما قدری تمرین مهارت های خواندنی سخت است. به هر حال خواندن متنی که روی کاغذ آورده شده راحت تر از خواندن عکس یا سندی است که در گوشی قرار است خوانده شود. از طرف دیگر بهتر است به منظور تمرین بهتر مهارت های گفتاری به جای ارسال فایل صوتی از صحبت های خود اقدام به برقراری تماس تصویری کنید. اما تقویت مهارت های نوشتاری بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر است. در واقع فردی که پاسخ سوالات شما را میدهد و یا درباره موضوع مطرح شده از سوی شما متنی مینویسد به خوبی امکان رفع ایراداتش به کمک شما را دارد.البته سایت کولرنی (colearny.com) که پیشتر معرفی شده اسن برای همه مهارتها تدابیر تمرینی با پارتنر تمرین خود دارد که حتی از سایت های بین المللی برای این منظور بهتر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *